Termen en afkortingen

De wereld van de SEO is een wereld die snel verandert. Daarom zijn sommige termen en afkortingen niet bij te houden. Des te meer wanneer uw expertise op een ander vakgebied is. Om u toch op weg te helpen staan hieronder een aantal termen en afkortingen.

SEO Afkortingen

DA – Domein authority. Wanneer er op een domein met een hoge DA een nieuwe pagina geplaatst wordt, gaat deze sneller hoog in Google terecht komen. Een voorbeeld hiervan is Wikipedia. De inhoud van een artikel op Wikipedia hoeft niet per se de allerbeste te zijn, maar vanwege het feit dat de pagina op www.wikipedia.org staat, wordt deze vanzelf al hoog gewaardeerd door Google.
PA – Page authority – De autoriteit van de pagina. Hier gaat het om de inhoud en de kracht van de pagina zoals deze door Google is geanalyseerd. Zie ook hierboven “DA”. Het ranken van een pagina gaat dus ook altijd om een combinatie van PA en DA.
CTA – Call To Action – Oftewel het oproepen tot een actie van de gebruiker. “Koop nu” – “Download nu” – Schrijf je nu in!
CTR – Click Through Rate – Het percentage mensen dat “door klikt”. Een voorbeeld van een CTR is het percentage mensen dat jouw website in de Google resultaten tegen komt en besluit op jouw resultaat te klikken. Maar dit kan ook het aantal mensen zijn dat op een bepaalde hyperlink in jouw blog artikel besluit te klikken.
BL – Backlinks – Links op andere websites die verwijzen naar jouw website.

LSI – Latent Semantic Indexing

PPC – Pay per click

CPC – Cost per click

SEM – Search engine marketing

TR – Trust Rank

TF – Trust Flow

PPA – Pay per action

FBA = Facebook Advertising

SERP = Search Engine Result Pages

IMĀ =Internet Marketing

SEO Termen

Affiliate = Een aankoop die op een andere website gedaan wordt, en doordat jij de bezoeker hebt doorverwezen ontvang jij bijvoorbeeld een percentage van het aankoopbedrag.

 

 

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co